Monday, June 6, 2011

Kenangan Kami

Dalam setahun 2 bbulan aku berkawan dgn along ni, banyak kenangan kami bersama. Semua kenangan tu aku simpan dalam hati. Ada yang suka ada yang duka. Apapun aku bahagia dengan dia. Ari yang aku paling excited skali bila aku merancang untuk buat sesuatu untuk dia. Bulan puasa tahun lepas, kami pernah skali kuar bkk puasa bersama. Along baca doa makan kuat tol. hehe.. Aku diam dan aminkan ajer la. Pastu, beberapa kali km serumah masak bubur.

Tp, ada satu hari tu, aku mtk excuse dr dak rumah aku tak nk pergi pasar. Aku nk siapkan bubur gandum yang aku rancang nk bg kat along nnt. Walaupun lepas bukk puasa baru dpt bg kat dia, asalkan dia sudi mkn, itu sudah cukup bagiku untuk rasa disayangi dan dihargai. Yang paling bahagia bila dia suka makan bubur yang aku buat tu. Walaupun tak seberapa, thanks sayang sbb sudi mkn. Aku tak kisah apa yang kwan dia nk kata, asalkan along suka, aku sudah cukup bahagia.

Hadiah hari lahir dia aku bagi seminggu awal sbb minggu tu dia nk pergi konvoi dengan budak kelas dia, so tak dapat sambut besday dia bersama-sama. Aku bg dua hadiah kat dia sempena hari anniversary kitorang yang pertama minggu sterusnya. Maafla, hadiah tu tak semahal teddy bear yang awak hadiahkan pada hari lahir saya. Masa aku bg hadiah tu kan, dia senyum jer kat aku..hehe..comel jer aku tgk muka dia. haha...Aku suruh dia pakai bila kuar dengan aku.

Masa anniversary kami, aku pergi rumah dia, hadiah yang paling indah bagiku bila dapat bertemu dengan mak dan ayah along. Tak da apa yang lebih bernilai dari ni. Aku sonok sgt dapat jumpa ngn mak ayah dia masa tu.

Aku tak ingt bape ari bulan, rsanya masa study week kot, aku kuar ngn along, tp aritu aku sgt excited masak untuk dia. Bukan aku masak pon. Ida yang masak. Aku tlg sket2 jer. Cuma aku wat ayam goreng jer salut ngn tepung ala-ala KFC tu jer. hehe.. Ingtkan nk mkn same-same, tp aku sonok tgk dia makan cam owang lapo jer, hehe.. biarla die mkn, aku tak mkn pon tak pa. haha...last2 aku yg lapo. huhu..

Tp, ada la satu hari tu, ape ntah yg tak kna dengan dia, aku asyik jd mangsa kutukan jer ngn dia. Sedih gila msa tu, aku rasa nyesal tul ajak dia kuar. Aku rasa terluka sangat masa tu, mkn pon aku dah tak lalu dah, walhal, aku sgt lapar kot masa tu, yerla aku tak mkn pape sebb nk mkn ngn dia.

Tp, aku mkn pon tak lalu. aku tak ingt aku berjaya habiskan ke tak nasi tu.. Aku rasa nak nangis masa tu, tp, aku tahan jer perasaan, aku agak diam la hari tu.. Aku rasa nk balik jer. Rasa malas nak dengar dia membebel. Sebab aku rasa sakit hati sgt2. Tp, aku tahu dia tak berniat nak wat aku mcm tu. Aku sedih.

Hari terkahir kami keluar, dia blikan aku cincin, aku hepi sangat, thanks syg, i like it very much. Aku sgt gembira. Dia belanja aku mkn KFC. km jalan2. Aku sgt suka. thanks syg sebab gembirakan syg satu hari ni. Hari terkahir yang menggembirakan. Aku takkn lupa sampai bila2 kenangan km.

Tu saja la kenangan yang ada antara km. OK. tata..nnt aku post lg yer.

7 comments:

bud@k_p$!k0 said...

wah..byknya knangan ko ngn dia..ecece..psngn romantik gitu..hahaha..

lek r der..ko taw kn..dlm setiap hubungan..xkira la apa jenis hubungan pon..suami isteri ke..kwn2 ke..adik bradik ke..ape2 jela..mst akn ade yg xkena..lumrah hidup mnusia yg ade pelbagai prasaan dlm pelbagai situasi..so..jiwa n hati perlu la kuat..lau x..baru jln sket, dh jatuh..lek k..^_^

aku ni bg ncht cm la aku penah alami..kn3?? hahahha

~~Love Never End~~ said...

pasangan romantik la sangat..
hahaha
ko punye nasihat kalah org expert..
hehehe

bud@k_p$!k0 said...

hahaha..tu la..pdhal xpenah ade pngalaman pon..kah3..XD

wooo..korg mmg romantik gitu...hahahhaha

~~Love Never End~~ said...

hehehehe.....amik pengalaman dari orang sekeliling jer...

bud@k_p$!k0 said...

yup2..pengalaman org len pon leh ajar kite erti kehidupan..hehehehehe

~~Love Never End~~ said...

btol3, hehehe..

bud@k_p$!k0 said...

hehehe..mmg betul!!! hehehe

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header made with PS brushes by gvalkyrie.deviantart.com
Sponsored by Free Web Space