Saturday, December 12, 2009

Perjalanan Hidupku di Matrik

Act...ni dah lama daH..2tahun yg lpas da...tp, saje i nk kongsi2 ngn anda semua, it's my first time berjauhan dr keluarga tau..huu..rasa tak nk p, tp terpksa sbb tak der pilihan lain, so nk tak nk, pergi la jugak, org kata "Rela dalam Paksa" huhu..
Mula2 tu excited la jugak..almklumla dpt satu tmpat ngn member skola, ader la kwn2 t..hurm, first day dftar, mak datok, bnyk giler org...nk jalan pun sesak...nsib baikla aku dapat aras satu jer, buatnyer aku dapat aras tiga...mau tak pengsan turun naik turun naik..da la aku ni kecik...bukan makin besar, makin kecik...ish3...tp kira nasib aku baik sgt3, dapat rumex yg baik dan giler2 mcm aku gak..syukur! then bermulanya minggu orientasi...fuh! letih beb!mau tak nye, kolej aku ni berbukit2..lau nk berjalan tu...di tengah panas terik...boley pengsan gamaknyer..nasibla aku ni susah sket bab2 nk pengsan ni...slamat...apepun, letih gler, melecet kaki..mana tak nye, kna pakai kasut bertutup..seksa...

Ape yg bestnyer dalam minggu orientasi ni, aku dapat group yang best..funny! bak kata org, CeRiaLah Hidup..eNjOy..! Aku punyer fasi n Mentor pun best...walaupun die tak bnyk ckp, tp die pndai handle kitorg n wat aktiviti yg menyeronokkan...best bgt deh! kenangn yg tak dpt dilupakan ni... best gler! pejam celik2 pejam celik dah abiz orientasi..start plak blaja..aku dpt course sains fizikal memndangkan BiO aku teruk mase SPM..lau dpt baik pun aku tak minat r amik sains hayat...(taknk2, hari berganti hari bulan berganti bulan...aku semakin hari semakin bnyk blaja then semakin tension..arghh!! aku Tension! Rupanya aku tak dpt nk ikut care blaja kat matrix, nk wat camne, dah masuk, terpksala blaja..aku usaha mcm manapun, bile quiz ker exam ker...Fail jerk..arh! Fetup aku! tak tahan...Rase nk terjun bangunan jer..tp, apepun aku masih ingt Allah...dan sebagai umat Islam, adalah berdosa kalu bunuh diri...tak cium bau syurga tuh...taknkla aku...! aku cuma boley bersabar jer...Sem 1 punyer result sket gler..3 pointer pun tak smpai...aperla! Nk kata tak blaja...sparuh mati aku study..tunggang terbalik wat latihan, bile result...hurm..mcm hampeh jerk!
Mase sem 2 lgla teruk...lg sket pointer....aduh!! mcm mane nk smbung degree kalu result mcm ni.......arghh!!! hurm....sedih bile org lain result gempaq...aku??? Malu rasanya nk ckp kat kwn2...per yg mampu aku kate kat member...erm, BOLEYLA...walhal...NAPERLA TNYE RESULT AKu?? KALU BAIK TAK PA GAK...huhu...tp semua tu hnya tggal kenangan...

2 comments:

bud@k_p$!k0 said...

hm..knangn mtrx sgt bez..
wlupon xdpt cpai apa yg diidamkn..
tp ni suma dh berlalu..
sbgai pngajran dln khdupan sterusnya..

~~Love Never End~~ said...

yer btol2..
first time berjauhan dr kuarga,
first time berdikari,
hm..semua tu pengalaman..

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header made with PS brushes by gvalkyrie.deviantart.com
Sponsored by Free Web Space