Sunday, December 19, 2010

Hari Bahagia~

Sudah tiba saat yang dinantikan, cerita aku yang terakhir, hehehe...hari uang bahagia...hehehe...Kan semalam aku post status sedih kan...ikhwan la tu, kata nk online nk ym tp die tido...hurm, geramnyer ak...pastu, pg td pon mud aku lom baik ag..dia msg aku blas pndek jer...wat prangai la katakan..mgader2 sket ngn dia=p pastu dia gtau, dia dah wat yg celcom rm2 kol smapi 11.59 mlm tuh..dia kata aku tak yah la wat ag..nnt rugi jer..mslhnyer...bila aku kata nk wat? huhu...ak kata kat dia aku ader kate nk wat ker? tak der kn...huhu...dia kata dia just bgtau jer...dia ngn ayah dia kat kedai moto, repair moto tak ley start..ak kata kat dia nnt ja la msg..balik dr kedai tuh..dia pon kol aku, ckp kejap, dia kata mak dia nk ckp...ak pon kate ok jer la..ikutilah perbualan  di bawah:

Mkcik: helo
Aku: helo mkcik
Mkcik: shat ker? wat ape tu?
Aku: sht jer mkcik, bru lpas masak. Mkcik shat ker?
Mkcik: shat..dah mkn ker? masak ape ari ni?
Aku: Lom mkn g, goreng pucuk paku td. Mkcik masak per? Dah mkn ker?
Mkcik: nasi ayam, hari tu tak jadi mask nasi ayam, lom mkn g, knyang ag, td mkn nasi lemak, pkcik bli td.
Aku: oh, sdapnyer..
Mkcik: Mehla mkn, hehe, slau mkcik jarang wat sarapan. yerlah dua org jer mkn. Ni lau semua ader mkcik masak special sket la.
Aku: oh cmtuh, jauh sgt nk dtg tu mkcik.
Mkcik: Dayah duk kt ner..?
Aku: Kt tmn...(tak ley gtau kt sini)
Mkcik: oh. tu yg kwn tu ina tu nama per? along kate nama dia bkn ina.
Aku: a'ah mkcik, nama dia bkn ina. Nama dia...(ko phm sendirila)
Mkcik: oh, yg kt fb tu kira myamar jer la..guna nama org len. gmbr dia yg mana ea? gmbr bunga jer dia ltak..
Aku:Hehe, dia saja jer ltak nama tu mkcik. Gmbr dia ada kot ramai2 tu..
Mkcik: Apa hubungan ngn ina tu?
Aku:Dia kwn sy jer mkcik, tp km memg rapat pon..hehehe..ingt ari ni nk kuar ngn dia, tp tak jd.
Mkcik:oh kwn jer..ina tu aktif yer. rajin dia tlong mak ayah. mak ayah dia dua2 nega ker? Ina tu sakit ape yer?
Aku: a'ah mkcik, dia mmg tak ley dok diam pon..die mmg slalu tlg mak ayh dia nega. dua2 mak ayh dia nega. die slalu sesak2 nafas, sakit dada..mcm2...
Mkcik: mak ayh dyh keje ker? ada kt umah tak?
Aku: ayah keje. mak tak kje..ader jer kt umh ni. mak tgh jahit bju.
Mkcik: bnyk ker bju tu? mkcik ader gak 1 bju..boley jhitkn ker..
Aku: byk gak la..wat bju skola. jauhnyer nk ngnto tu mkcik..hihi..
Mkcik: mkcik ader beli ole2 kt penang..coklat..nnt along bg..esok keje kn? bile hbis yer? smlm smpai mnjung kul 9 mlm..g penang jumpe mak kndung ekal. jumpe pikah. kakak ekal. along ader cter sal ekal tak?
Aku: esok keje mkcik. trima kasih mkcik, bg ole2..mkcik g sabah bler? ALOng ader la gtau sal ekal kt sy.
Mkcik: dia tak bape nk kat mak dia tu. yalah tak pnh jaga kn..6 jan..masuk sem bler?Aku: tu la mkcik. jarang jumpe. dia tak biasa la. sy masuk 2 kot mkcik.
Mkcik: along 3 kna dftr. cmner tuh..hihi..
Aku: tu la mkcik..tak tau la cmner..hihi..
Mkcik: stg mkcik nk g anto lina. esok die last pekse. along tak ikut la. die nk balik bt gajah ptg ni.
Aku:eh awlnyer die balik. slalunyer pg2 bru balik.
Mkcik: dah mkcik tkder, die blik la..die dok sorg2 jer. mkcik nk balik kpg.
Aku: oh, kpg mne mkcik?
Mkcik: kpg kt air kuning kt tapah..air kuning satu kat taiping. satu g kat tapah.dkt2
ngn kampar la jugak.
Aku: oh, ingtkan dekat tpg tu.
Mkcik: hm, tak per la no..semoga berjaya la yer.
Aku: insyaallah mcik. jaga diri.
Mkcik: ok. Assalamualaikum.
Aku: waalaikumssalam.

Pnjg tak perbualan km? hehehe..pnt aku menaip nih...Sonok wey aku cakap ngn mak dia. Sporting gler...mak dia gelak2 jer ckp ngn aku, mak dia malu2 tuh...ak yg patutnyer malu, tp terbalik pulak..hehehe, aku ske sgt2 tau..kalaulah mak ayh aku cmtuh..syok gler kot..kira ak dah dapat restu mak ayh dia. skrg tggl mak ayh aku ja...hehehe... Bila la agknya smpai hari tu...ak nk gtau pon aku takot dorg tak trima ikhwan..huhu...tp ape2 pon..aku sgt hepi...hehehehe..

Ha ok la wey, abis cter...aku nk out dulu...gud nite!!

5 comments:

bud@k_p$!k0 said...

masyaallah~~subhanallah~~alhamdulillah~~

bahagianya aku dgr..xtergambar prasaan bhgia aku tu syg..sgt2 bhgia..aku tumpang gembira tuk ko..huhu..^_^ ko dh slmt bg 1 pihak..tggl pihak ko je lg..insyaAllah, bykkn doa, lembutlah hati mk ayh ko nnt..^_^ tahniah sayang..saat2 yg plg ssh bg seorg prmpuan bile terpksa curi hati mk ayh pihak lelaki..alhamdulillah ko dh berjaye..syukur sgt..^_^

tp kn....yg xbeznye..nape p cite aku sakit pe..huhu..ckp biasa2 suda..huhu..n nape kate aku xreti duk diam?? huhuhu..bis la mk die kate pe t..hehehehhe...hm..mk dia nk tgk muke aku tu..hehehe..ritu dh salah org...hehehhe..

~~Love Never End~~ said...

hehehe...memg bahagia sgt2...
tak tergmbr dgn kata...
sronok sgt hati aku nih...
heheheh....

mak dia tnya, aku cakap jer la....tkkn nk tipu lak..btol tak syg??
ne ley tipu mak mentua aku....

hm, satu pihak dah stuju..satu pihak lg ni...cmner la ak nk gtau yer syg...hati aku meronta2 tp aku takot sgt2...huhu...

bud@k_p$!k0 said...

alhamdulillah..moga kebahagiaan kekal hingga bile2..amin~~^_^

ala..lom mak mentua lg..bakal jer..hak3...pe2 pon..plez rahsiakan hal aku..huhu..

hurm..pihak yg 1 lg tu, ssh gak nk handle..huhu..aku doakan moga hati dorg terbukak tuk trime along..amin~~

~~Love Never End~~ said...

bakal yer....hehehe
tggu la nnt...
hehehehe

bud@k_p$!k0 said...

ye2..aku tgu...
xpe..nnt aku kasi cucuk bakal mk mentua ko supaya xleh xtrima ko..hahahha..baik kn aku?? kn3??? hahahha..

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header made with PS brushes by gvalkyrie.deviantart.com
Sponsored by Free Web Space