Saturday, January 2, 2010

Rindunya Aku pd Dia

Oh Tuhanku, ape lagi dugaanMu pdku,
wlupun tlh aku cuba melupakannya,
namun aku tetap masih sygknnya,
ape lg aku nak buat,
aku tak sggup menanggung derita ini,
biarpon die bkn milikku lg,
tp aku...aku tak dapat lepaskan die pergi,
stiap kali aku bersendiri
aku psti merinduinya,
mengingati dirinya dan terngiang2 la
segalanya yang diperkatakan olehnya,
aku...aku tak dapat lupakan die,
benar, mmg benar aku boley anggap dia tak de dimataku
tp..aku tak dapat bohongi diri sendiri,
bohongi perasaan aku yg masih sygkan die..
ape yg harus aku lakukan untuk lenyapkan perasaan ini,
lnyapkan segala ingatan diriku terhadapnya,
aku sedih, kecewa...berguguran airmataku
saat aku mengingatinya...aku rasa sgt pilu..
makin aku tak melupakannya, makin ia dtg pdku
seolah2 meyiksa hati dan perasaanku..
sgguh hibanya bila aku sedar aku sudah kehilangannya.
mgkinkah die berperasaan sebegitu?
tp, aku lihat die bgitu bahagia dgn khidupannya
tnpa memikirkan aku yg sedng parah merindukannya..
Ah! knp aku yg menanggung semua ni..?
apakah dosaku dimasa lalu?
hinggakan diriku disakiti seperti ini..

Benci...aku benci disakiti,
disakiti insan bernama lelaki,
apakah kurngnya aku dimatamu,
sempurna sgt kah dirimu,
hingga sggup kau buang aku begitu shj?
derita aku menanggung siksa,
adakah dirimu tahu?
tahu bahawa aku menyayangimu..
syg, ku rasakan ianya sia2,
pgorbanan dan keikhlasan aku dibalas sedemikian rupa
hina sgtkah diriku dimatamu?
jijik sgtkah aku pd pndanganmu syg?
Hanya airmata yg dapat mengubati luka,
hnya dirimu pengubat segala derita,
Hanya pd Allah aku serahkan segalanya.
Kalau sudah itu takdirNya,
Kalau sudah ini pengakhiranNya,
aku serah...tawakal pdMu Yg Maha Esa..
Akan ku cuba hidup sendiri tnpa kehadirannya

Walaupun sebenarnya Cintaku masih lg untuk dia..

2 comments:

bud@k_p$!k0 said...

REMEMBER..cinta pada dia jgn sesekali melebihi cinta pada DIA..

~~Love Never End~~ said...

baik! huhu...
bkn aku nk lebihkan dia dr Allah,
hu3

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header made with PS brushes by gvalkyrie.deviantart.com
Sponsored by Free Web Space