Sunday, August 7, 2011

Mc Donald

Akhirnya, aku sudah bekerja, tapi aku segan nak cerita kat kawan2 aku yang lain, yerla aku keje kat McD jer, dorg keje hebat2 la jugak an, gaji pon mestila bnyk dari aku, so, aku malas la cter kat orang lain, hurm, mula2 tu aku rasa penat dan tak seronok gak keje kat sini, and now i realized, best jugak keje kat sini, happy la, mkn free, hehe..tembun la aku mcm ni, hihi...

Tapi keja kat sini semua kena buat,kemas2, mop lantai, basuh tu basuh ni, masak lg, penat2, tp, okla dari aku dudk rumah, satu sen pon tak dapat kan, aku bukan segan pe, aku cuma malu la bkn sebabrasa hina keja kat situ, aku malu sebab aku bidang pengurusan tibe2 keja mcm tu an, sepatutnya aku keje kerani ker kat mana2, brula sesuai dengan bidang aku, hurm tp tak pa la, aku rasa OK jer kat situ, happy, bley menambhkn confident level aku. OKla untuk masa depan nnt, senang nak berurusan dengan org, brani dan tak malu2, aku akan cuba tgkatkan dri ak,hehe...sokong aku tak? Aku dah dkira pekerja tetap dah. sonok3..

Sape tau lau aku start dari sini t aku boley naik pngkat jd manager ker, hehe...interview manager aritu ak tak p pon sbb aku rasa ak perlu keje dan perlukan pengalam dulu sblumm ak pgg ape2 jwtn yg lbh tggi, ko rasa mcm mana? Lau ada rezeki, aku boley cuba lg tahun depan..hehe, aku akan kerja kat sini smpai la aku dapat kerja lain yang lebih baik. InsyaAllah..

3 comments:

bud@k_p$!k0 said...

ko wat la pe2 pon asalkan baik tuk ko..aku sokong je kputusan ko..hehe..

xperlu malu la wey..lecturer aku penah ckp..blajar la tggi mana pon, bila masuk dunia keja mst perlu mula dr bwh smula..sbb dlm dunia keja, otk kita kosong..sama cm kita baru2 masuk skola..

~~Love Never End~~ said...

cmtu ea...tp mcm lari jer bidang keje ak ni...member2 aku dapat la gak jd kerani ker, s/u ker..huhu..

bud@k_p$!k0 said...

xpe..rezeki masing2..tgk cm kak aku..amik kos sains komputer tp terjun bidang bisnes..n yg lg sorg tu..amik bidang bakery tp rezeki kt tol..haaa...xsemua yg kita blajar tu bidang kita..go on ngn life sedia ada..bila da peluang nk up keje..rebut la..jgn risau la..lau de rezeki, xkemana la..^_^

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header made with PS brushes by gvalkyrie.deviantart.com
Sponsored by Free Web Space