Thursday, August 5, 2010

Buatmu...

Salam syg, ape kabar? lama tidak bertnya khbar, agk busy sket dgn assignment yg ada, aku thu ko pun sbok dgn keje ko..aku pon tk smpai ati mggu ko, aku skrg hnya sempat mmbaca blog ko untuk mengetahui sgala tntg persaan ko..aku hrp ko dapat bertnang, aku thu ko tgh jiwa kacau dgn pelbagai mslh, ak thu jiwa ko merintih mahu pulang, aku hrp ko sabar, pasti ada kesempatan buatmu untuk pulang..sabarla syg..aku tahu ko kuat untuk berhadapan dgn masalh ni...kuat kan semgt menempuhi hari2 mu..aku tahu setiap nafasmu menyebut nama ainul, mendoakan kesejahteraan dia, aku harap dia shat, dia kuat, menempuhi dugaan ni...aku harap dia dapat hidup bahagia di smping keluarga ko...ak tahu satu keluarga sdang menagisi keadaan dia, tp aku nk ko tahu, ak sentiasa bersama ko...wlupun kita tak slalu berhubung dan jrk yg memisahkan kita di saat ni..aku tahu, tiada senyuman yg terukir di wajahmu taktala ni..aku harap ko dapat memujuk hati agar kuat, kuatkan semgt mu syg...kegembiraanmu adalah kegembiraan ku jua...ak syg pd ko...ak juga syg pd ainul...doaku pd dia, agar dia sembuh sperti anak2 yg ln..agar dia hidup dismpng keluarga mu...dan yg paling aku harapkan ko dapat berjumpa dgn dia, menatap wajahnya, menyentuh dia, mendengar suaranya...dan hidup dgn gembira...bnykkn bersabar, ini juga satu dugaan buatmu untuk ko kuatkan semgt, jihad dalm melakukan ibadah..insyAAlah ko akan dapat bertmeu dgn dia...

aku tahu skrg ko tgh blaja, jgn jdkan masalh ni sbg pghalang buatmu untuk meneruskan plajaran mu syg....aku tkot sgt keadaan ni mggu k0 study..mggu hatimu untuk fokus terhadap plajaran...aku tahu dalam keadaaan sekrg ni ko perlu risaukan kesihatan ainul...aku akan berada dalam kondisi yg yg sama jika aku berada dalam keadaan ko...tp ko perlu bijak membahagikan masalah ni, ko juga perlu fokus untuk pelajaran ko...ingtlah..ko telah bnyk berkorban, untuk pelajaran ko ni...dgn mengambil keputusan untuk meneruskan pelajaran ko di satu tmpat yg sgt jauh...pengorbanan ko tu akan diharagai syg...belajar...satu mtlamat ko skrg ni adalah belajar, habiskan degree ko...balik ke tanah air, untuk bekerja...aku tidak menghalang ko untuk tidak memikirkan ainul...cuma ko perlu bijak mengawal emosi agar tidak kecundang...

rasanya sudah cukup bnyk aku mencrauh idea terhaadap keadaan dirimu skrg...aku rsa tiada perkara yg gembira untuk aku bercerita memndangkan ko berda dalam keadaan yg berduka skrg..biarlah bila keadaan pulih...aku akn ceritakn pula keadaan diri aku syg...aku akhiri dgn iringan doa buat ainul mardiah....sekian..wassalam..

11 comments:

bud@k_p$!k0 said...

tq syg..aku tgh blajar cara utk bhagikan mslh2 aku..aku tgh cube kwl emosi aku..aku tgh cube fokus pd study aku..insyaAllah..aku akn kuat smgt...

~~Love Never End~~ said...

alhamdulillah syg...
bgusla kalu boley bhgkan mslh ko dgn plajaran, aku tahu ko akan kaut smgt...
insyAllah sgalanya akan kmbali sperti sedia kala...

bud@k_p$!k0 said...

insyaAllah..
doakan aku..

~~Love Never End~~ said...

insyAllah syg...
doaku sentiasa buatmu...

bud@k_p$!k0 said...

trima kasih sygku..
heheheh..
poyo2..haha..

~~Love Never End~~ said...

baru tau ker ko mmg poyo..
hahahaha=p

bud@k_p$!k0 said...

haha..xpnh taw n xnk mik taw..haha..

~~Love Never End~~ said...

mgader2..
huhu

bud@k_p$!k0 said...

hahaha..
bia la..
hahahaha...

~~Love Never End~~ said...

suke lak die yer....
ngadu kat shah hirul zakwan t...

bud@k_p$!k0 said...

ngadu ler....
cek dok heran pown..
hehehe..

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header made with PS brushes by gvalkyrie.deviantart.com
Sponsored by Free Web Space